"Älskling dra igen alla fickor är du snäll"

Så har jag fått säga ett par gånger till min kille och mig själv (självklart säger jag älskling till mig också, skämt åt sido) 

Har ni mörk att det är brutalt mycket ficktjuvar som är ute och länsar? Alltså seriöst precis innan jul när folk har det mysigt och går tillsammans på lite ärende eller fika, lunch, middag, julmarknad, affär, tunnelbanan. Tjuvar skaffa ett eget jobb och tjäna egen inkomst vafan! Blir så trött och ledsen när man ser hur många som har gått på "kram tricket" eller "kladda tricket" och många fler tricks för att sno pengar eller andra värdesaker som mobiler, smycken osv... 

Akta er där ute ❤️ 

Gick på julmarknad med mitt allt. Jag sa till honom att stänga igen alla fickor och lägga pengar och mobilen på säkra ställen. (Vi tog ut lösa pengar, alla stånd tog inte kort) 

Se er för och gå inte på tricks, saker sker så snabbt så man inte hinner att förstå händelsen! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback