Motivation

Steget för att närma mig mitt mål:

♥ Icke sötsaker på vardagar t.ex godis, bakelser, läsk, chips & glass. ÄNDAST GODSAKER på Fre, lör & sön.
- alltså jag har en tendens till att äta hur mycket som helst, har kollat mig på vågen nyligen & jag har gått upp 3kg bara sådär, eller egentligen inte "bara sådär" utan av det jag trycker i mig. Jag är absolut inte tjock, tvärttom jag är smal som en pinne. MEN i längden och ju äldre jag blir kommer jag förr eller senare drabbas, så det e bar att lägga ned detta. 

♥ Icke röka överhuvudtaget
- händer att jag på 1 vecka tar 1 cigg & får ångest så fort ciggen tar slut, alltså kom igen. Äcklig lukt, fula tänder, cancer framkallande. Dålig hy och framför allt DÅLIG KONDIS! Jag klarade 6 mån från att vara rökfri, nu ska jag kämpa med att vara rökfri ända in till graven. Seriöst nackdelar med rökning = PENGAR FÖRSVINNER. Fördel med rökning = du är gott om medveten att du kommer bli ful, och ruttna sakta. NEJ MARIA INGA 1 CIGG 1 GÅNG I VECKAN, SLUTA HELT IDIOT, DU KOMMER TACKA DIG SJÄLV I SLUTÄNDAN BITCH. 

♥ Gå så ofta som jag kan till gymmet 
- Jag taggar gärna direkt efter skolan till gymmet när tid rymmer, Tis, ons, tors & fredag. Kanske kan försöka klämma in måndagen också. Mån-Fre var min tränings schema förrut när jag tränade hela tiden på world class. Sedan tog jag ett låååångt pause ifrån gymmet. MEN NU ÄR JAG IGÅNG IGEN!! 

♥ Strecha mycket! 
- Strecha extra mycket på gymmet eller när jag är ute och springer! 

♥ Dricka mycket vatten
- Alltså shit vad sämst jag är på att dricka vatten, inte konstigt att mer finnar uppstår mer och mer nu. Buhu. Måste börja dricka vatten VARJE DAG. 

♥ Göra ett eget schema, planering. 
- Viktigt att hålla koll på min vardag/träning annars mår jag inte bra mentalt. Man måste alltid planera lite vardag i livet annars blir det "oj juste denna läxa hade vi ju tills idag" A ni hajjar grejen. Sätta gränser och stänga av datorn/mobilen under studierna! 

♥ SÖMN
- Prio 1, sömn. Har haft det svårt nu i veckan, kanske märks med tanke på tiden av denna inlägg? Men jag kommer komma igång med den också lovar! 

ÖNSKA MIG LYCKA TILL ♥
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback