Hur ser ni på att studera??

TIDIGARE i mitt "gammla" liv så har jag haft super svårt för att plugga. Jag hade kocentrations problem, jag focuserade inte på något annat än det jag hade i mina "bubbel tankar" jag såg ingen mening med att göra läxorna "men vadå jag kan ju göra andra roligare saker" eller känner ni igen "jag gör det där senare" sedan bunkrar man bara upp mera och mera läxor, sen kommer man till det här att läraren i varje ämne ska ställa muntliga frågor & man står och fattar absolut ingenting. Idiotiskt egentligen att man skippade läxan tänker man i just den sekunden. Sen säger man att man ska göra bättre ifrån sig till nästa gång. Men den gången kom ju aldrig riktigt för mig måste jag erkänna. Jag gjorde annat och struntade i mina studuer helt och hållet, tufft jävla skit. 


IDAG när jag har gått IV i drygt 1 år och äntligen kommit in i gymnasiet känner jag mig som en helt ny människa, en motiverad kannin som kommer att lyckas i mitt liv. Jag är helt hundra på det. Skolan är det ända jag brinner för just nu medtanke på att jag vill ha en framtid, jag vill kunna försörja mig själv och mina framtida barn eller hur man nu ska uttrycka sig. Jag är super nöjd över att jag gör mina studier idag och händer med. Annars blir det bara en rest som hänger kvar bland alla andra röda trådar. Förstår ni vad jag menar? 

Även om ni skippar eller bunkrar upp en massa plugg så kommer ni ändå i slutändan få äta upp det. Hellre göra läxan/uppgiften så fort man kan än att ha 10 stycken som du ändå måste lämna in/göra klart. 

Tips, läs om igen ifall ni inte vill hamna upp som jag gjorde i 1 år. Men visst 1 år ångrar jag inte på IV för annars hade jag inte insett att skolan och studierna är viktiga. Hade säkert skolkat, skitit i mina lektioner, fullständigt skippat läxorna. idag sitter jag ock kämpar min röv för att få en bra framtid. Man är alltid efterklok, vill ni sitta där när ni är typ 22 eller något och tänka " jag skulle ha varit bättre i skolan" testa själva och fråga era nära eller kära som gått klart skolan, ni kommer GARANTERAT få höra att de själva tycker att de borde ha gjort bättre ifrån sig i skolan. 

Låt INGEN annan trycka ner dig i skolan, låt de kalla dig för tönt, nörd, plugghäst. Men i slutändan är det kankse du som är miljonär och de som en dag kallade dig för de ena och de andra kanske tillslut hamnar upp på donken? Karma is a bitch 
 


 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback